Irriterad >:(

Usch,igår såg jag ett program på tv om botox och måste bara skriva av mej. Ungdommar sprutar in botox i ansiktet för att slippa rynkor medan djur DÖR bara för att vi ska få vara vackra. I programmet visade dom en video som en person hade filmat när hon jobbat på ett sånt dära provsaksklenik( ;) ) , mössen som dom använde där blev sprutade med botox. Efter ett tag fick dom kramper, pep och fick lov att använda all sin kraft för att bara komma fram till vattenflaskan. Samtidigt som tusentals djur dör sitter vi hemma och klagar på en liten rynka(för liten läpp). Hur sjuka kan mäniskorna var?! Efter ca en dag kvävs mössen av botoxet och dör. När jag såg på videon började jag faktiskt gråta för det var så hemskt. Dom intervjuade också två som använde botox. När dom fått sett iflmen frågade programledaren vad dom tyckte. Båda tyckte att det var hemskt men att dom inte skulle sluta med botox. Det är inte bara möss dom prövar smink och saker på utan även kaniner,apor och grisar. Hur kan man vara så ego? Osäkra personer som bara bryr sig om sig själv. Jag tänker ALDRIG använda botox eller smink m.m som testast på djur när jag blir stor. Många säger att djuren inte känner smärtan men det GÖR dom, en forskare säger till och med att man kan höra mössen pipa och ''skrika'' med ultraljud. Jag vet att jag inte kan ändra världen men om flera tycker såhär och slutar köpa produkter testade på djur så kanvi iallfall göra nått :D


Kolla på programmet här
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kalla_fakta?title=kalla_fakta_del_6&videoid=2113557

Kommentarer
Postat av: Tilda ;)

Gud va hemskt!!!! :O

2011-12-08 @ 20:05:59
URL: http://tittilutt.blogg.se/
Postat av: katharina

Jag har inte sett programmet och tror nog inte att jag skulle orka titta. Men det bästa är ju att ta ställning.

2011-12-17 @ 15:57:57

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback